Vad i helvete är machinima?!

Machinima är filmer som man gör genom dator/tv-spel. Man kan använda screen capture-program eller inbygda kamerafunktioner. Sims 2 är väldigt populärt att tillverka filmer med, eftersom man kan ladda ner modifikationer, utstyrslar och dekorer för att underlätta för filmskapandet. De filmer som finns på t. ex. YouTube varierar kraftigt i kvalité, eftersom tillverkarna har olika mått av färdigheter och kunskaper.
   Jag har länge velat göra en riktigt bra machinima-film med hjälp av The Sims 2. Så nu när jag äntligen har en story som jag kan jobba med tänkte jag att jag lika gärna kunde blogga om processen. Jag tänkte dessutoms slänga in tips och tricks, förhandstittar på miljöerna och länkar till användbara hemsidor och talangfulla skapare.  Eftersom jag går i skolan och har diverse andra förpliktelser kommer det troligtvis ta tid. Lång tid. Jag vill ju ha olika kameravinklar, hänförande ljussättning och magnifika scener. Typ. Så ja, den som är intresserad kan ju följa bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0